یزدفردا: رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان یزد: آسم یک معضل بهداشتی برای جوامع است و تحقیقات نشان داده ترکیبی از عوامل ارثی ومحیطی در بروز بیماری آسم نقش دارند.

به گزارش یزدفردا: اوزی نژاد با اشاره به شعار ارتقای درمان آسم با آموزش، گفت: آسم یک معضل بهداشتی برای کلیه جوامع اعم از توسعه یافته ودر حال توسعه به شمار می‌ر ود وبیش از ۳۳۴ میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند.
وی ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جهان به علت آسم جان خود را ازدست می‌دهند که پیش بینی بر این است که در دهه‌های آینده حدود ۲۵ درصد به آمار مبتلایان به آسم افزوده خواهد شد. رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان یزد، گفت: در کشور ما براساس آخرین مطالعات شیوع علائم آسم دربالغین حدود ۹ درصد ودر کودکان ۱۱درصد می‌باشد که البته این میزان در شهر‌های دارای آلودگی هوا به مراتب بیشتر است.
اوزی نژاد خاطر نشان کرد:بیماری آسم، یک اختلال التهابی مزمن وغیر واگیر راه‌های هوایی است که درآن بیمار به طور مکرر دچار سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه واحساس فشار بر روی قفسه سینه می‌شود. علت این بیماری ناشناخته است ولی تحقیقات نشان داده ترکیبی از عوامل ارثی ومحیطی در بروز این بیماری نقش دارند.
رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: بعضی عوامل همچون عفونت‌های ویروسی، گرده گل ها، مصرف غذا‌های آماده ف کمبود ویتامین دی، چاقی، برخی داروه، ا دود سیگار و قلیان موجب بروز ویا تشدید حمله آسم می‌شود.
اوزی نژاد افزود: توصیه می‌شود افراد دچار آسم به خصوص دانش آموزان اطلاعات کافی در مورد این بیماری را داشته باشند و خانواد‌ها پرسنل مدرسه را در جریان بیماری فرزندانشان قرار داده و دارو‌های لازم را در مدرسه داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا